dimecres, 9 de desembre del 2009

Seguiment i evolució de la webquest

Aquesta segona PAC enfocada a elaborar una webquest ha estat molt enriquidora i m’ha agradat que fós pràctica. Personalment coneixia l’existència de les webquest, però mai n’havia elaborat o utilitzat una.
Després d’haver fet aquesta pràctica, penso que les webquest són un recurs molt útil per treballar amb els nostres alumnes, tant pel que fa al tema de la interculturalitat, com pel que fa a molts altres temes i quina millor manera d’aprendre a utilitzar-la i d’explorar-la per tal d’incorporar-la en el dia a dia de les escoles i instituts, que creant-ne una.
Tot i així cal dir que no tot ha estat tan fàcil, m’agradaria destacar els “petits” entrebancs que hem tingut amb el tema tècnic (coses de les noves tecnologies). En un primer moment, no podíem modificar ni afegir més apartats al primer espai webquest que havíem registrat. Un cop solucionat aquest tema, creant un nou espai webquest, ens hem anat trobant altres problemes tècnics, com per exemple, no poder fer l’enllaç correcte de la guia didàctica.

Les webquest són un recurs molt motivador per als alumnes ja que treballant a través d’ elles utilitzen les noves tecnologies i tenen accés a materials informatius motivadors, com poden ser vídeos com els que hem inclòs en alguns dels vincles, fotografies,...
La informació que es pot trobar a internet ens pot ser molt útil, sempre i quan l’haguem triada correctament, per tal de treballar el tema de la interculturalitat amb els nostres alumnes.

Considerem que la nostra webquest es situaria en un nivell d’interculturalitat bàsic o d’intercanvi de coneixements, ja que els alumnes a través de la wequest coneixeran els jocs típics i informació general d’altres països, treballant de manera cooperativa amb els seus companys d’aula.

El treball en grup moltes vegades resulta díficil sobretot al principi, ja que costa posar-se en marxa, però un cop posat el fil a l’agulla, amb l’aportació dels diferents membres del grup s’aconsegueix un resultat satisfactori i diferent al que es podria aconseguir treballant individualment.
El primer pas va ser proposar el tema de la webquest i a partir de l’acceptació de totes les del grup, ens vam posar a treballar. El següent pas va ser anar omplint la plantilla amb els diferents apartats i per últim un cop recollida tota la informació i recursos necessaris (links, fotografies, videos,...) ho vam anar passant a l’espai wequest.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada